عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص تصمیم کمیسیون آموزش درباره تعیین تکلیف حقالتدریسان و نهضت سوادآموزی توضیحاتی ارائه کرد. یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۶ محمد بیرانوندی : با اشاره به نارضایتی آموزشیاران نهضت سوادآموزی از تبعیض ایجاد شده میان آنها و نیروهای حقالتدریس در نحوه تعیین تکلیف، گفت: مجلس در […]
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص تصمیم کمیسیون آموزش درباره تعیین تکلیف حقالتدریسان و نهضت سوادآموزی توضیحاتی ارائه کرد.
یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۶
محمد بیرانوندی : با اشاره به نارضایتی آموزشیاران نهضت سوادآموزی از تبعیض ایجاد شده میان آنها و نیروهای حقالتدریس در نحوه تعیین تکلیف، گفت: مجلس در سال ۹۴ مصوبهای مبنی بر به کارگیری نیروهای پیشدبستانی و حقالتدریسان پیش از سال ۹۱ تصویب کرد.
نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی افزود: تعدادی از مشمولان مصوبه ۹۴ به دلایل مختلف مانند رشتههای تحصیلی غیرمرتبط، پایین بودن سطح دانش و… از جذب در آموزش و پرورش بازماندند که از آنها به عنوان جاماندهها یاد میشود.
واژه تجمیعی در قانون تعیین تکلیف معلمان حقالتدریس تعریف نشده بود
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس فشارهای وارده، مجلس ناچار به اصلاح مصوبه شد و در سال ۹۵ به پیشنهاد آقای کوچکینژاد آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز به قانون تعیین تکلیف معلمان حقالتدریس اضافه شدند؛ نکته حائز اهمیت استفاده از اصطلاح “تجمیعی” بود که تعریف مشخص و درستی از این واژه وجود نداشت؛ آقای کوچکینژاد در توضیح ماهیت این افراد بیان کرد که منظور از تجمیعی تعداد اندکی از نهضتیهای قدیمی هستند که هنوز تعیین تکلیف نشدهاند.
وی با بیان اینکه با افزودن آموزشیاران نهضت سوادآموزی به قانون تعیین تکلیف معلمان حقالتدریس تعدادی زیادی از نهضتیها زیرمجموعه این قانون قرار گرفتند، افزود: این درحالی بود که آموزش و پرورش به این نیروها نیازی نداشت در نتیجه ناچار شد تعدادی از معلمان حقالتدریس و هیچ یک از آموزشیاران نهضت را جذب نکند.
ظرفیت جذب آموزش و پرورش در حال حاضر ۲۵ هزار نفر است
بیرانوندی با بیان اینکه ظرفیت جذب آموزش و پرورش در حال حاضر ۲۵ هزار نفر است، عنوان کرد: مجموع نیروهای حقالتدریس و نهضت به ۸۰ هزار نفر میرسد این درحالی است که آموزش و پرورش به این تعداد نیرو نیازی ندارد بنابراین نمایندگان در پی بررسیهای بسیار در رابطه با معلمان حقالتدریس تصمیم گرفتند، این افراد به دلیل محدود بودن تعداد، فعالیت همزمان در مدارس در کنار معلمان رسمی و نیاز مدارس به وجود آنها، ابتدا در دانشگاه فرهنگیان دوره یک ساله آموزشی را گذرانده و در نهایت پس از قبولی در یک آزمون مجزا در طول برنامه ششم توسعه در استانهای مختلف، براساس اعلام نیاز سازمان استخدامی به تفکیک دوره و جنس و… باعنوان معلم استخدامی مشغول به کار شوند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی توضیح داد: تعداد این افراد چندین برابر حقالتدریسان بود و آموزش و پرورش نتوانست آمار دقیقی از آنها دهد، ضمن آنکه هنوز درخصوص اینکه یک آموزشیار با آموزش چه تعداد دانشآموز چنین عنوانی را کسب میکند به توافق نرسیدهاند، با این وجود نمایندگان درخصوص آنها تصمیم گرفتند که ابتدا از آنها صرفا براساس نیاز آزمون گرفته شود و سپس در دانشگاه فرهنگیان دوره یکساله بگذرانند تا پس از گذراندن دوره آموزشی، آنها نیز براساس اعلام نیاز سازمان استخدامی به تفکیک سن، جنس، رشته و استان استخدام شوند./
وضعیت بازار بورس : بسته تعداد معاملات : 526,382 حجم معاملات : 23,523B ارزش معاملات: 143,450B ارزش بازار : 81,136,575B تعداد نماد مثبت : 383 تعداد نماد منفی : 94
شاخص کل بورس
2,543,264.97 24390.26 0.97% 1403/09/21 17:25
شاخص کل فرابورس
25,107.39 246.45 0.99% 1403/09/21 18:21
وضعیت بازار فرابورس : بسته تعداد معاملات : 262,518 حجم معاملات : 9,123B ارزش معاملات : 413,332B ارزش بازار : 13,436,527B تعداد نماد مثبت : 304 تعداد نماد منفی : 80